OTP pénztári - és cafeteria-termékek ügyfélportálja
OTP SZÉP kártya
Elfogadóhely kereső
OTP SZÉP kártya
Szállásfoglalás
OTP Egészségpénztár
Szolgáltató kereső
OTP Egészségpénztár
Termékkereső
Gyakori kérdések
Egy olyan cafeteria elem, amely vendéglátóhelyi étkezési, üdülési és rekreációs célú béren kívüli juttatások folyósítását és felhasználását teszi lehetővé.
A munkáltatók SZÉP kártyán biztosíthatják az étkezési, üdülési és rekreációs célú, kedvezményesen adózó béren kívüli juttatásokat a munkavállalóik számára. A kártyabirtokosok szívesen fognak olyan helyeket látogatni, ahol juttatásaikat levásárolhatják. A SZÉP kártyát szálláshely-szolgáltatók, utazásszervezők, éttermek és egyéb vendéglátók, üzemi étkezdék és közétkeztetéssel foglalkozók, valamint számos szabadidős szolgáltató fogadhatja el, minimális adminisztrációval, gyorsan és kényelmesen.
| A fel nem használt egyenlegek után számítandó díjterhelés új szabályozása 2022. október 6-án megjelent egy új kormányrendelet, ami a SZÉP-kártyákon lévő fel nem használt egyenlegek kezelését szabályozza újra, a veszélyhelyzet idejére. A fel nem használt összegek korábbi szabályozása Eddig a SZÉP-kártyákra utalt juttatást az utalást követő második év május 31‑ig lehetett díjmentesen felhasználni, ezt követően a kibocsátó havonta 3%, de legalább 100 forint díjat terhelhetett a fel nem használt összegrészre. Ezt a díjat a gyakorlatban a veszélyhelyzetre tekintettel 2021. áprilisa óta nem terheltük. Az új szabályokA szabályozás általános logikája annyiban változatlan maradt, hogy egy jogszabályban megadott határidőig díjmentesen lehet használni a kártyán lévő összeget, a határidőt követően pedig az el nem költött összegből levonásra kerül egy az összeg arányában meghatározott díj. Ezzel ösztönzi a jogalkotó a SZÉP-kártyán lévő összegek elköltését.
Más szabályok vonatkoznak a 2022. október 15. előtt, és október 15. után utalt összegekre. A 2022. október 15. ELŐTT utalt összegekre vonatkozó szabályok Egységesen 2023. május 31-ig lehet díjmentesen elkölteni minden olyan összeget, amit 2022. október 15-ig utaltak a számlákra. A 2022. október 15. UTÁN utalt összegekre vonatkozó szabályok Főszabályként az utalástól számított egy évig lehet ezeket az összegeket díjmentesen használni, a díj ebben az esetben is az el nem költött összegrész 15%‑a. |
Az OTP SZÉP kártya mágnescsíkos kártya.
Az elfogadóhely a saját döntése alapján több SZÉP kártyát kibocsátó intézménnyel is köthet SZÉP kártya elfogadói szerződést. Az OTP által biztosított POS terminálok alkalmasak valamennyi SZÉP kártya kibocsátó kártyájának elfogadására.
Igen, a kártya birtokosának aláírása nélkül a SZÉP kártya érvénytelen.
A SZÉP-kártyát a 76/2018-a kormányrendelet 5. §-ában meghatározott kereskedők, szolgáltatók fogadhatják el a megjelölt (TEÁOR alapján meghatározott) tevékenységekre, amennyiben szerződést kötöttek a SZÉP-kártya kibocsátójával.
A részletes listát megtalálja honlapunkon.
Az elfogadói szerződés száma mindig SZK-val kezdődik, majd a szerződéskötés évszáma következik és egy hatjegyű számsor, melyek per jellel vannak elválasztva. MINTA: SZK/2020/123456
Igen, az OTP SZÉP kártya elfogadható más bankok által biztosított POS terminálokon is. Az OTP SZÉP kártyát elfogadó bankok listájáról érdeklődjön ügyfélszolgálatunknál.
Ha meglévő OTP terminálon szeretné elfogadni a SZÉP kártyát, az OTP a nyilvántartásai alapján felméri, hogy a terminál alkalmas-e a SZÉP kártya elfogadásra. Ha SZÉP kártya elfogadására alkalmas, akkor a beállítás a szerződés beérkezésétől számított 10 munkanapon belül megtörténik. A több éve kitelepített terminálokon szükségessé válhat a szoftver frissítése, ami csak a helyszínen végezhető el. Ez esetben a SZÉP kártya elfogadás lehetővé tétele 25 munkanapra hosszabbodhat.
Ön, mint elfogadóhely csak a SZÉP kártya kormányrendeletben rögzítettek szerint és a rendeletben szereplő szolgáltatásokra fogadhatja el a SZÉP kártyát, egyéb feltételeket nem támaszthat.
Igen, az OTP Csoport alkalmassá tette a terminál hálózatát, hogy elfogadjon más piaci szereplők által kibocsátott SZÉP kártyákat is. További feltételekről érdeklődjön az egyes kibocsátóknál.
Az alábbi elfogadási módok valamelyikével csatlakozhat az OTP SZÉP kártya elfogadói hálózatához:
- POS terminállal,
- OTP Bank Nyrt. webshop online terminállal (OTPdirekt),
- OTP SZÉP portálon biztosított kártya elfogadói szolgáltatás igénybevételével,
- OTP SZÉP vonalon telefonos kártyaelfogadás segítségével.
Szálláshely szolgáltatóként:
- Ha egész évben nyitva tart és nagy forgalmat bonyolít, akkor a POS terminál(ok) kihelyezése lehet a legjobb megoldás.
- Ha rendelkezik weblappal és online szállásfoglalási rendszerrel, akkor a webshopos (OTPdirekt) elfogadási lehetőségre hívjuk fel figyelmét.
- Ha Ön kisebb forgalmú szálláshelyet működtet vagy időszakosan van nyitva és rendelkezik internet hozzáféréssel valamint nyomtatóval, akkor az OTP SZÉP portálon kialakított internetes elfogadási lehetőséget javasoljuk.
- A legkisebb szálláshelyek számára a telefonos OTP SZÉP kártya elfogadást ajánljuk, amelyhez csupán egy vonalas vagy mobiltelefon szükséges.
Vendéglátóhely üzemeltetőjeként:
- Nagy forgalmú elfogadóhelyeken vonalas vagy mobil POS terminál kihelyezését javasoljuk.
- Házhozszállítás esetén, ha saját weboldalt üzemeltet, akkor webshop (OTPdirekt) segítségével fogadhatja ügyfele OTP SZÉP kártyáját.
- Házhozszállítás esetén, ha kiszállításkor fizetnek vendégei, mobil terminál bérlését javasoljuk.
Szabadidős tevékenységek szolgáltatójaként:
- Nagy forgalmú elfogadóhelyeken vonalas, vagy mobil POS terminál kihelyezését javasoljuk.
- Kis forgalom esetén jó megoldás lehet az OTP SZÉP portálon való fizetési lehetősége is.
Az OTP Bank által üzemeltetett POS terminálokat az OTP díjmentesen alkalmassá teszi a SZÉP kártya elfogadására.
A www.otpportalok.hu honlapon online kitöltheti az OTP SZÉP kártya elfogadói szerződését. Az érvényesítést követően nyomtassa ki, írja alá, majd postázza el szerződését az OTP Bank Nyrt. SZÉP-kártya részére (1876 Budapest). A szerződést a beérkezése után 10 munkanapon belül feldogozzuk.
A szerződési folyamat átfutási ideje a választott elfogadási módoktól függ.
- Meglevő OTP POS terminál esetén a szerződés beérkezését követően a POS terminált megvizsgáljuk, alkalmas-e a SZÉP kártya elfogadásra. Amennyiben alkalmas, úgy a POS terminál beállításának és a szerződés érvényesítésének átfutási ideje 10 munkanap. Amennyiben frissíteni szükséges a POS terminál szoftverét, úgy karbantartó munkatársaink felkeresik Önt és elvégzik a szükséges frissítési feladatokat. Az átfutási idő ez esetben 25 munkanap.
- Új OTP POS terminál esetén a telepítéséhez POS bérleti szerződést kell kötnie – a szerződés megkötésével kapcsolatban a munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot. A POS terminál telepítését a bérleti szerződés megkötését követően intézzük. A teljes szerződtetési és POS telepítési folyamat maximum 60 naptári napot veszi igénybe.
- Webshop esetén a szerződés feldolgozása után elküldjük Önnek az OTP webshop integrálásához szükséges telepítési útmutatókat. A telepítés az Ön feladata, a rendszer a tesztelés után élesíthető.
- OTP SZÉP portálon történő elfogadás esetén Ön 10 munkanapon belül e-mailben megkapja a belépéshez szükséges adatokat, amelyet követően azonnal elfogadhat OTP SZÉP kártyás fizetéseket.
- Telefonos elfogadás esetén 10 munkanapon belül postán elküldjük Önnek a szükséges azonosítóját, mely lehetővé teszi az OTP SZÉP kártya elfogadását.
A szerződése érvényesítésekor e-mailben megkapja a www.otpportalok.hu kereskedői portál használatához szükséges regisztrációt, valamint az információt a már működő elfogadási módokról. Ettől kezdődően elfogadhatja az OTP SZÉP kártyát, a szerződéspéldányát pedig aláírást követően küldjük meg Önnek postán.
A www.otportalok.hu weboldalon az online szerződés kitöltéssel kiegészítheti meglévő szerződését a SZÉP kártya elfogadására. Az elfogadóhelyi adatok felvételénél jelezze, hogy Webshop - OTPdirektet igényel, és a szerződést érvényesítés után nyomtatva és aláírva küldje el címünkre.
Elektronikus elfogadóhelyi logót az info@otpszepkartya.hu e-mail címen igényelhet, vagy a Letölthető dokumentumok között található Webshop fejlesztési leírás telepítőcsomagban is talál.
Az elfogadóhelyi matricát az OTP Bank Nyrt. az aláírt szerződéssel egyidejűleg küldi meg postán. További matricákat az info@otpszepkartya.hu e-mail címen igényelhet.
Az OTP SZÉP kártyához nem tartozik PIN kód.
A SZÉP-kártya juttatás beváltás az elfogadóhely felelőssége. Az esetleges reklamációk vagy visszaélések elkerülése érdekében az elfogadóhely a névre szóló kártyához kérheti a személyazonosság igazolását.
Ha a kártyabirtokos észleli, hogy nincs meg a kártyája, letilthatja és új kártyát igényelhet. Ebben az esetben a letiltott kártyával a későbbiekben nem lehet tranzakciókat végrehajtani. Az elfogadóhely felelősségi körébe tartozik a fizetés alkalmával megbizonyosodni, hogy valóban a kártya birtokosa használja a SZÉP-kártyát.
A SZÉP kártyával végrehajtott fizetések esetében a fizetési tranzakció jogosságát az aláírt bizonylat igazolja. Az aláírás kötelme eltérő az egyes fizetési módok esetében.
- POS terminálon való fizetés esetén a terminál – a bankkártyás fizetéshez hasonlóan – bizonylatot nyomtat a tranzakcióról. A bizonylatot a kártyabirtokosnak kötelezően alá kell írnia.
- Webshopos használat esetén a fizetés jellegéből adódóan Önnek, mint elfogadónak kell gondoskodnia arról, hogy a fizetési tranzakció eredményéről és adatairól részletes tájékoztatást adjon a kártyabirtokosnak. A legcélszerűbb megoldás, ha a fizetési tranzakció eredményéről azonnali e-mailt küld a kártyabirtokos számára. A kártyabirtokos tájékoztatása szerződésben vállalt kötelem.
- OTP SZÉP portálon történő fizetéskor a sikeres fizetési tranzakcióról a portál PDF formában bizonylatot állít ki. A bizonylatot le kell töltenie, ki kell nyomtatni, és aláírnia Önnek és a kártyabirtokosnak. A bizonylat kétpéldányos, amelyből egy példányt át kell adni a kártyabirtokos részére.
- Telefonos azonosításkor az elfogadói szerződés mellé csatolt mintabizonylatot kell kitöltenie és aláírnia Önnek és a kártyabirtokosnak. A bizonylat kétpéldányos, amelyből egy példányt át kell adni a kártyabirtokos részére.
Minden esetben a SZÉP kártya kormányrendelet alapján kell eljárni, az ebben részletezett szolgáltatások számolhatók el. Az alkohol fogyasztása beletartozik az éttermi vendéglátásba, míg a cigaretta nem. A rendelet által nem szabályozott kérdésekben a vendéglátóhely saját maga dönt.
Nem, a NAV állásfoglalása szerint az IFA nem fizethető SZÉP kártyával, azt a vásárlónak külön kell rendeznie. A SZÉP kártya felhasználását szabályozó kormányrendeletben felsorolt TEÁOR kódok jegyzéke nem tartalmazza az IFA-t mint az alapszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb más szolgáltatást. A vásárló az IFA megfizetésével nem egy szolgáltatás ellenértékét fizeti meg, az elfogadóhely az önkormányzat helyett szedi be a szálláshely-szolgáltatást terhelő adót. Az IFA megfizetésének módjáról és összegéről a SZÉP kártya elfogadóhely ad tájékoztatást.
Az elfogadóhelynek tranzakciónként a beváltási forgalom 3,6 százalékát, de legalább 12 forint jutalékot kell fizetnie abban az esetben, ha nála OTP SZÉP kártyával fizettek – az elfogadóhely a díjjal csökkentett összeget fogja megkapni.
A Pénztárszolgáltató részére nem kell számlát küldeni az OTP SZÉP kártya felhasználásáról. A vendég kérésére az elfogadóhely számlát vagy a szolgáltatásról szóló jogszabályok szerinti bizonylatot állít ki a kártyabirtokos nevére. A Pénztárszolgáltató az elektronikus tranzakciók alapján utal, külön számlát nem kér. Ugyanakkor az ellenőrző hatóságok (NAV, MKEH) ellenőrizhetik a kereskedőt, ezért a számlát meg kell őriznie.
A szerződésben megadott kapcsolattartó a Beállítások/Felhasználók/Új felvitel menüpontban további kapcsolattartókat adhat meg, akik ugyanúgy tudják a felületet kezelni.
A szükséges lépések:
- Adatok megadása: név, e-mail, login név, jelszó (amit az első belépés után meg kell változtatni), telefonszám.
- A felvétel után a Jogcsoport kiválasztása menüpontban kell megadni a K_TART (Kapcsolattartó) jogcsoportot.
Ezután az újonnan megadott felhasználók e-mailben megkapják a bejelentkezéshez szükséges felhasználónevet és jelszót, és az általuk nyomtatott internetes bizonylaton is az ő nevük fog szerepelni, így aláírásukkal jogosan igazolhatják a tranzakciót. A kapcsolattartók száma nem korlátozott, így akár minden kolléga rendelkezhet saját belépéssel a felületre.
Az OTP SZÉP kártya portálon a Lekérdezések/Utalások menüpontban tekintheti meg az Önnek utalt OTP SZÉP kártyás fizetések kereskedői jutalékkal csökkentett ellenértékét – egy utalás több tranzakciót is magában foglalhat. A fenti listák részletesebb ismertetőit megtekintheti a portálról letölthető Kereskedői Kézikönyvben.
A SZÉP portálra történő bejelentkezést követően a Riportok és Letöltések menüpont alatt találja a forgalmi analitikát és a SZÉP-kártyával végrehajtott tranzakciókat, amelyek az Ön elfogadóhelyéhez kapcsolhatók. Ezek lehetnek POS terminálon, telefonon vagy interneten keresztül végrehajtott sikeres vagy sikertelen fizetések, de megtalálhatók itt az Önnek érkezett foglalófizetések is. A portál használatának megismeréséhez ajánljuk figyelmébe a Kereskedői Kézikönyvet, melyet a bejelentkezést követően érhet el.
Az átfutási idő, egységesen minden elfogadóhely esetében 2 munkanap. A napi tranzakciótól számítva 2 munkanapon belül megtörténik az átutalás, tehát ha naponta fizetnek Önnél OTP SZÉP kártyával, akkor 2 munkanappal később naponta utaljuk a számlájára az elfogadói jutalékkal csökkentett nettó összeget.