Tájékoztatás téves levélküldésről

2024. október 16-án délelőtt 8-9 óra között tévesen kiküldtünk egy „Értesítés telefonos elfogadóhely regisztrációról” tárgyú e-mailt egyes kereskedő partnereinknek. A levelet egy technikai hiba miatt küldte ki a rendszerünk, azzal kapcsolatban partnereinknek semmilyen teendőjük nincsen.

 

Az okozott kellemetlenségét elnézést kérünk.

 

Üdvözlettel

OTP Pénztárszolgáltató


2024. január 1-jétől az élelmiszerboltok már nem fogadhatnak el SZÉP-kártyát

A 237/2023-as kormányrendelet értelmében az élelmiszert árusító – a jogszabály mellékletében felsorolt 47-tel kezdődő TEÁOR’08 főtevékenységű – üzletek 2023. december 31-ig fogadhatnak el SZÉP-kártyát.

Tekintettel a jogszabályi határidőre, az OTP Pénztárszolgáltató december 15-ét követően már nem köt élelmiszerbolttal új SZÉP-kártya-elfogadói szerződést, mert már nem lenne elég idő beállítani az elfogadást a határidőig.

Meglévő, élő szerződéssel rendelkező élelmiszerbolt ügyfeleink 2024. január 1-től a jogszabály alapján nem fogadhatnak el SZÉP-kártyás fizetést, kérjük ügyfeleinket, hogy a jogszabálynak megfelelően járjanak el. A terminálokon technikailag várhatóan 2024. január első munkanapjaiban állítjuk/állíttatjuk le az OTP SZÉP kártya elfogadást, amivel kapcsolatban mindenkinek e-mail tájékoztatást fogunk küldeni.

Az OTP Bank által biztosított POS terminált használó ügyfeleink esetén az OTP SZÉP kártya elfogadás központilag kerül tiltásra, így technikailag nem lehet majd OTP SZÉP kártyát elfogadni a terminálokon, az esetlegesen elindított tranzakció sikertelen lesz. A további teendőkről e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni.

A nem OTP Bankos terminált használó ügyfeleink esetén az OTP Pénztárszolgáltató írásban fogja kérni az összes érintett terminál üzemeltetőt az OTP SZÉP kártya elfogadás megszűntetésére az élelmiszerboltokban. A technikai részletekről az üzemeltető tud majd tájékoztatást adni.  

2023. december 7.

OTP Pénztárszolgáltató Zrt.


Nem működik üzletében az OTP SZÉP kártya elfogadás, pedig van szerződése? Segítünk.

Kaptunk olyan jelzéseket élelmiszerbolt ügyfeleinktől, hogy a SZÉP-kártya-elfogadás beállítását követően sem lehet a termináljukon OTP SZÉP kártyával fizetni.


1. Teendők, ha OTP Bank által üzemeltett terminált használ

OTP SZÉP kártya elfogadásra szerződött ügyfeleinknek központilag beállítottuk augusztus 1-től a SZÉP-kártya-elfogadást. Ahhoz, hogy ez működjön, a terminálnak le kell töltenie azt a frissítést, ami a SZÉP-kártya-elfogadást tartalmazza.

Ennek érdekében a terminálon végezzen el egy „központi letöltés” tranzakciót, illetve amennyiben a terminál azt jelzi, hogy „Zárás szükséges”, akkor végezze el a „Kezelői zárás kilépéssel” (Kilépés+Zárás) tranzakciót! (A részleteket megtalálja a POS Kezelői útmutatókban. Az oldal alján a Dokumentumok cím alatt találja az összes termináltípus kezelési útmutatóját.). Ezen tranzakciókkal a terminál elvégzi a szükséges frissítéseket, amelyet a bizonylaton olvasható „Sikeres letöltés” felirattal ellenőrizhet.

Ha a sikeres letöltés ellenére még mindig tapasztalja a hibát, akkor ellenőrizze, hogy az Ön üzletének van-e szerződése az adott kártyatípus elfogadására!

  • Ha nincs erre vonatkozó szerződése, akkor a terminál nem fogja elfogadni a kártyát.
  • Ha van szerződése az adott kártyatípusra, akkor kérjük, hogy egyeztessen a 0-24 órában működő OTP Bankkártya Help-Desk munkatársaival a (+36 1) 366 6100 telefonszámon!


2. Teendők, ha nem OTP Bankos terminált használ

Ha van szerződése OTP SZÉP kártya elfogdásra és nem működik terminálján a kártyaelfogadás, keresse a terminálját üzemeltető szolgáltatót, ő fog tudni segíteni a probléma megoldásában.

 

Üdvözlettel:

az OTP SZÉP kártya csapata
OTP Pénztárszolgáltató Zrt.


Augusztus 1-től újraindult a SZÉP-kártya elfogadás a szerződött élelmiszerboltokban

 

Köszönjük a tavaly már szerződött élelmiszerbolt partnereinknek, hogy adataik ellenőrzésével, frissítésével segítették a SZÉP-kártya-elfogadás gördülékeny újraindítását.

Ismereteink és szándékunk szerint minden olyan üzletben újraindítottuk az OTP SZÉP kártya elfogadást, akinek tavaly óta már volt velünk szerződése, és nem jelezte nekünk előzetesen, hogy nem kéri az elfogadás újraindítását.

Ezzel együtt, ha az OTP SZÉP kártyás fizetéssel kapcsolatban bármilyen problémába ütközik, keressen bennünket a szepelfogadas@otpbank.hu e-mail címen.

Ha még nem szerződött velünk, de szeretne üzletében elfogadni OTP SZÉP kártyát, itt indíthatja el a szerződéskötést.

 

az OTP SZÉP kártya csapata
OTP Pénztárszolgáltató Zrt.

 


H I R D E T M É N Y

a SZÉP-kártyás élelmiszervásárlás 2023. augusztus 1-től történő újraindításával összefüggő ÁSZF módosításról és a végrehajtás részletszabályairól
 

1. Új jogszabály, ÁSZF módosítás

A 237/2023-as kormányrendelet értelmében 2023. augusztus 1. és december 31. között ismét lehet SZÉP-kártyával élelmiszerboltokban vásárolni.

Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. a jogszabályoknak való megfelelés érdekében 2023. augusztus 1-jei hatállyal módosítja az OTP SZÉP kártya elfogadásáról szóló Általános Szerződési Feltételeit (a továbbiakban: ÁSZF). A módosított dokumentum itt érhető el.

A szabályozás szerint – a tavalyi szabályokkal megegyező módon – a következő TEÁOR számok szerinti tevékenységet főtevékenységként folytató szolgáltatók fogadhatnak el SZÉP-kártyát: 47.11, 47.21, 47.22, 47.23, 47.24, 47.29, 47.81.

2. Teendők, ha tavaly már fogadott el OTP SZÉP kártyát élelmiszer üzletében

Nem kell újra szerződnie azoknak, akik 2022. február 1. és július 1. közötti időszakban már elfogadtak OTP SZÉP kártyát élelmiszer üzletükben, tavaly megkötött szerződésük jelenleg is él. Náluk automatikusan újra fogjuk indítani az OTP SZÉP kártya elfogadást.

Ez előtt egy rövid adatellenőrzést kérünk, amiről június 30-án részletes e-mailt küldtünk minden érintett ügyfelünknek a tavaly megadott kapcsolattartói e-mail címekre.

  • Ha nem kapta meg ezt az e-mail, pedig a tavaly megadott kapcsolattartói e-mail cím jelenleg is él, akkor keresse a spam mappában a levelet, ha ott sem találja, akkor írjon nekünk a szepelfogadas@otpbank.hu e-mail címre.
  • Ha a kapcsolattartó és/vagy a kapcsolattartói e-mail cím már nem él, és újat szeretne megadni, akkor ezt a nyomtatványt töltse ki, írja alá cégszerűen, és szkennelve küldje be a szepelfogadas@otpbank.hu e-mail címre.

 

Az információkat az élelmiszervásárlással kapcsolatos aloldalunkon is megtalálja.

3. Teendők, ha újonnan akar élelmiszerboltként csatlakozni

Aki újonnan kíván szerződni, ezen az oldalon kezdheti el a szerződéskötést. Az adatok online megadását követően a kinyomtatott és aláírt szerződést a szükséges mellékletekkel együtt postai úton kell majd beküldeni. Az online felület menet közben minden szükséges információt megad.

 

2023. július

OTP Pénztárszolgáltató Zrt.

template_error_txt
template-text
template-text